riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

Kirurgkliniken

Publicerad 2016-06-04 13:38:03 i Allmänt,

Hejhej!
Tänkte att de kanske e på tiden att ja skriver lite om mitt jobb här! Har ju ändå redan jobbat i nästan 5 månader där.. :D 
Ja jobbar alltså på Landstinget Västmanlands Sjukhus i Västerås, på kirurgkliniken. Vi e 5 kirurgdietister (men de finns mer dietister på andra kliniker på sjukhuset), men vi jobbar också mot vissa avdelningar som int har egna dietister, så som öron-näsa-halsmottagningen, kvinnokliniken och ortopeden. 
En del av kirurgkliniken är överviktsenheten, som jobbar med fetmakirurgi. Det är dom patienterna jag mest jobbar med. Alltså patienter som gör gastric bypass eller gastric sleeve-operationer. De behöver utredas/förberedas länge innan operation och sen följas upp efteråt. Ja tycker de e en intressant patientgrupp att jobba med, men samtidigt e de också roligt att jobba med övriga patienter på andra avdelningar ibland, bra med variation alltså :)
Mina kollegor e fantastiska och bidrar till stor del till att ja verkligen trivs där på jobbet :) De e så bra (speciellt på mitt första riktiga dietist-jobb) att man har ett team och att man kan byta idéer med varann.
Eftersom ja jobbar 80 % nu så tycker ja att de fungerar att pendla till Västerås, men om ja skulle få gå upp i heltid tror ja de sku bli lite tungt i längden.. För ja spenderar ca 3 h varje arbetsdag bara på att ta mig till och från jobbet... Men de e verkligen de enda negativa, och just nu har ja ju bara ett vikariat så ja klagar inte :)
3 av mina kollegor vid Mälaren i Västerås :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela