riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

27/08/2014

Publicerad 2014-08-27 21:06:42 i Allmänt,

Tillbaka i Uppsala efter snabbvisit till Finland för Annikas och Miikas bröllop.

Nu ska det kanske bli lite liv i denhä bloggen igen. Denna vecka är min enda riktiga semestervecka denhä sommaren, ingen tentastress, inget jobb (och inget bröllopstal att planera) :D

Förutom att läsa till tentan hann ja under dom senaste veckorna också vara en helg i Hitis, äta lunch me Anniina på fantastiska Silvoplee och träffa Sofia och Mimma :)

Och på måndagen var jag med Anniina och vattenlöpte på Simstadion. Konstit att ingen gör det här i Sverige, bra sätt att träffa vänner och prata och få motion samtidigt :)

Ha de bra!

Möhippa och Lappland

Publicerad 2014-08-11 14:56:10 i Allmänt,

10 dagar i Finland har gått fort och jag har hunnit med mycket. När jag kom hit måste jag genast förbereda Annikas möhippa med Tuuli och Sanni, och sen gick hela lördagen till möhippan. Men det var en superlyckad och rolig dag :) Jag visar mer bilder sen när jag får Marias bilder. Såhär såg iaf Annika ut som Batgirl :)
Söndagen var man sen ganska sliten... Men vi gick ändå runt på loppis me Ellen, Maria och Ruut.
Sen på måndagen börja jag me mamma och pappa köra den långa vägen mot lappland. First stop va i Ii hos Päivi och Mikko.
På tisdagen körde vi sen via Tapio (som hadde ny hundvalp!) till Mari. Där simma ja me tvillingarna, hoppa på trampolinen och fick åka motorcykel me Onni nä vi va o hälsa på Anttis familj. Mari o Antti har också nya hundar nu :)
På onsdagen va ja me pappa o föra pojkarna ti doms fotbollsträning, o så sprang vi en väldigt svettig runda där vid Haparanda-Tornio-gränsen. Sen va vi på eftermiddan o hälsa på Aili i Kaakamo.
På torsda kom Osku ti Lappland också, o på kvällen va vi ti den nya stranden/restaurangen Toranda.
Sen på fredagen körde vi upp till Ylitornio (med lite svårigheter då bilen gick sönder...) och hälsa på hos Olli och Sari och mommo. Sen övernatta vi hos Helmi och på lörda va de dags fö Eevas begravning.
Roligt att träffa kusiner men mindre roligt att göra de på begravning.
Efter minnesstunden åkte vi till Taloniemi var Markku o Helena har en stuga, och sen börja vi köra mot Kello där vi sku sova hos Raija. På vägen stanna vi uppe på Aavasaksa föratt fota den fantastiska utsikten över Tornedalen :)
Och igår körde vi sen dom jobbiga 650 km hem. Och nu är det bara 9 dagar till min fysiologi-omtenta så det är plugg som gäller denhär veckan.. Ha det bra!

Semester

Publicerad 2014-08-01 08:26:18 i Allmänt,

Nu började min semester! Jobbade sista dagen igår, vilket var lite sorlit.. kommer att sakna mina gamlingar! :D Men ja ska jobba lite kvällar o helger där sen också fr.o.m. september.

Den senaste veckan ha ja (förutom att jobba) varit på fotbollsmatch (Sirius-Syrianska), varit kattvakt åt Sandras katter, tränat med Romy och träffat Britt (som äntligen är tillbaka från sin interrailresa.
Kommer tillbaka till Uppsala om 2,5 vecka föratt skriva omtenta, så jag måste plugga till den nu, men det blir ändå som semester efter att ja ha jobba så mycke :)

Nu ska ja bara packa klart o sen tar ja bussen till Arlanda och flyger till Vanda!
Min cykelväg ut till jobbet :)

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.