riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

Povoa de Varzim

Publicerad 2016-07-28 22:11:03 i Allmänt,

Hejhej! 
Hoppas ni alla har haft en bra sommar hittills :)
 
Jag hadde 2 veckor semester och åkte med Daniel till Portugal så vi har haft det bra! Tänkte skriva lite om vad vi gjorde där och visa lite bilder också :) Måste dela upp texten för vi hann med så mycket!
 
Vi åkte på en fredag kväll och flög till Porto där Daniels pappa hämtade oss tillsammans med hans mamma. Sen åkte vi till Povoa de Varzim där Daniels mormor bor och sov över där.
 
På lördagen visade Daniels moster runt oss i Povoa de Varzim som är en fin stad vid kusten ca 30 km norr om Porto. Det var supervarmt och jag fick genast en intensivkurs i portugisiska då Daniels släktingar inte pratar så mycket engelska.. :D
Man såg verkligen på många sätt hur viktigt fisket var och har varit för staden. Det fanns monument och minnesmärken lite här och var för alla fiskare som dött genom åren. 
Efter att vi redan gått typ 25 000 steg på förmiddagen i 30 graders värmen åt vi lunch hos Daniels mormor och sedan gick vi till stadsparken med Daniels moster. Superstor park där det fanns lite alltmöjligt :)
På eftermiddagen gick jag och Daniel till stranden för att jag absolut ville ta ett dopp i Atlanten. Lättare sagt än gjort.. Vågorna var så stora att man slogs omkull av dem innan man hann så djupt... :D Men blöt blev jag iaf :D
Sedan kom Daniels pappa och körde oss hem till dom till Passos. Då var det redan sent så vi åt middag och sedan var den dagen redan slut. 
 
Fortsättning följer... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela