riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

Göteborg

Publicerad 2014-03-30 21:15:08 i Allmänt,

Nu e ja hemma igen efter 3 dagar som turist på västkusten. Våren va ett steg före i Göteborg, det var grönt o solit o några grader varmare än här.
 
På torsdagen tog jag, Sofia och Therese ett supertidigt tåg dit, så vi var framme redan 10 på morgonen. Viltsu mötte oss på stationen o vi gick hem till henne först. Sofia och Aino (som kom med ett senare tåg) sov hos Viltsu, o jag o Therese sov hos Ecka och Christoffer.
Vi börja turistandet med att gå till Göteborgs konstmuseum var de fanns en fin fotoutställning (bl.a.). Sen gick vi alla o sova en stund o på kvällen gick vi ut till en stund till en klubb där dom spela basket inne :D En fin första dag i staden :)
På fredagen kom Laura (som råkade vara på semester i Lund just denhä veckan, från Schweiz) till Göteborg också, så vi mötte henne o sen gick vi runt på stan och i den mysiga stadsdelen Haga. Vi åt fantastiska laxsallader o gick upp till Skansen Kronan och såg på utsikten över staden. I Haga fanns så många fina second hand butiker, caféer o restauranger.
På kvällen åkte Laura tillbaka till Lund och vi gick alla hem till Viltsu o laga middag. Sen åkte vi tillbaka till Haga o satt på två olika barer tills vi blev trötta och gick hem o sova.
 
På lördagen sov vi länge, åt frukost med Ecka o träffa sen dom andra i centrum. Sen åkte jag och Therese till Saltholmen för att se havet o vi tog en 50 min tur med en båt som åkte runt till några öar. Så fint!
Sen på kvällen bjöd Ecka o Christoffer på en fantastisk middag och vi spela UNO och skratta till midnatt typ. Och idag på morgonen måste vi ren åka iväg.. 
 
Fin stad dedär, och jag måste absolut tillbaka nångång när jag har råd att göra nåt annat där också :D Men ett roligt veckoslut var det! (ja måst också få dom andras bilder när min akku var slut alltid nä ja ville fota, så har int så mycke bilder.. )
 
Imorgon börjar ny period och nya kurser, spännande! Puss & gonatt!
 

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2014-04-02 07:49:56

herregud så nice att vara på havet där! avis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela