riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

23/10/13

Publicerad 2013-10-23 14:27:00 i Allmänt,

Hej från ett regnigt och grått Uppsala. Skulle hellre ha några minusgrader och snö än dethär vädret...
Har mest gjort på grupparbetet om kolera i Haiti nu denhär veckan. Och så var ja på gymmet och på spinning, men kanske lite tidigt eftersom min förkylning nu har gjort en comeback... Vila idag alltså..  
Ska också göra ett individuellt arbete tills nästa vecka, sista uppgiften på Global health kursen, så ja kommer att vara upptagen med dom båda arbetena nu resten av veckan.. Valde iaf ett ämne nu, tänkte skriva om vitaminbrister och hur man kan undvika dem (fokus på u-länder alltså).
 
Det mest produktiva jag har gjort idag är att jag just såg en dansk dokumentär om grönlandsvalen. Vet int varför jag fascineras så av valar men sku nästan villa simma me en :D Dom hadde följt samma val i över 200 år. Den var en av dom få grönlandsvalarna som överlevde all valjakt i slutet av 1800-talet.
 
Ja ska dricka lite mera te nu (dricker säkert 3 liter nu per dag :D), hitta lite spännande nyheter av Pukka. Ha det bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela