riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

VCM

Publicerad 2013-04-14 18:35:11 i Allmänt,

Nu har ja sprungit en halvmaraton :) 21,2 km. De va ju nog långt, men nu några timmar efteråt känns de ganska bra. Hadde som mål att komma i mål utan att behöva gå, o de klara ja :) Min tid blev 2:33:40, vike ja tycker e helt bra för min första halvmaraton. Höll ganska samma takt i 20 km o sen sprang ja min snabbaste km i slutet, nä ja ville komma i mål snabbt.
Starten vid Donauinsel
I tidigare lopp som ja deltagit i har ja alltid sprungit lite för fort i början, men nu va de på nåt sätt extra tungt den första kilometern. Men sen nä man kom ti ett bra flow kunde ja njuta av att springa. Så bra atmosfär, en massa människor o heja o o titta på. O vädret va så fint, fast ja borde ha laga solkräm, fö brände mina armar o min nacke i solen... Helt sommar nu här :)
Så typ till 10 km gick de lätt o springa, sen va de en lång sträcka i solen längs Linke Wienzeile var de int fanns nån skugga alls, så då börja de bli lite tungt.. O mellan 15 o 19 km ville ja så gärna gå.. skylten me 18 km kändes som om den sku ha vari 3 km från den me 17 km... Trodde att ja hadde missa den, men nej. Sen nä ja kom ti 19 va de bara 2 km kvar, o ja hadde bestämt att ja springer så fort ja kan den sista kilometern, så slutet gick sen fort, o vid måle fanns de så många o heja att man fick en massa energi av de.
På Heldenplatz var målet var va de som en megafest, sjukt mycke folk. Vi hadde picnic där sen me Taru o hennes pojkvän o vänner. Tills dess hadde ja känt mej helt bra, men sen nä man hadde suttit stilla i ett par timmar o sku stiga upp kände ja mej som en 90-åring... Mina knän gjorde så ont.. 21 km på asfalt e ju int de bästa fö dom.. Ice power hjälper lite som tur.
Nu e ja så slut att ja int mer kan skriva någo vettigt, kanske får berätta mera imoron :D Ha de bra!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-14 21:02:41

Vantastiskt så följande går reDan under 230 bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela