riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

Berlin (typ sjätte gången)

Publicerad 2012-05-12 13:57:55 i Allmänt,

No nu ska ja berätta lite va vi gjorde i min tyska favoritstad förra veckan :)

Vi åkte alltså iväg på fredag kväll med Karin. Så vi var framme på Schönefelt först ganska sent, och sen ännu senare hemma hos Gerrit. Han bodde nu på helt sjukt bra ställe, typ 5 min gång från Alexanderplatz, alltså väldit centralt. Eftersom vi va där så sent gjorde vi int så mycke, satt en stund vid Museuminsel o drack en öl.



På lördagen gick vi på morgonen till Café Hilde som var precis nedanför var Gerrit bor. Där åt vi en helt fantastisk frukost :P



Sen börja turistrunda runt hela stan. Jag o Gerrit visa allt som man måst se i Berlin till Karin som int hade varit där förr.


Checkpoint Charlie







På kvällen gick vi till Hofbräuhaus München som va som ett litet mini-München mitt i Berlin :) Gerrit hade bokat bort för 25 o vi blev ett stort gäng me bekanta o obekanta.



Karin och jag ville äta nåt typiskt tyskt så pojkarna övertalade oss att dela på en köttallrik som sku ha lite av allt... Mängden kött vi fick va helt sjuk.. Som tur fick vi sen hjälp me att äta upp de :)


Man blev iaf mätt... Kunde int röra på mej på en tid.. :D Men en roli kväll va de.


Chris o Lili (Gerrits flickvän)

På sönda gick vi till bruchhimlen. Helt sjukt gott. Allting. De va på ett ställe som hette Bilder Buch. Måst dit igen nångång.

Sen tog vi de ganska lugnt hela dan o såg på filmer, vädre va int heller så bra. Men på kvällen tog vi oss ändå ut o gick på en mini-pub crawl i Prenzlauer Berg. :)

På måndagen sku Gerrit fixa skolgrejer så Karin o jag turista fö oss själva. Såg East Side Gallery o gick i alla butiker i Alexa utan att köpa nåt (!). Sen mötte vi senare upp Gerrit, köpte mat i en turkisk affär i Wedding och hade sen en turkisk middag/picknick hemma hos honom.




På kvällen åkte Karin sen tibaka ti Sverige.

På måndan sku Gerrit jobba o gå ti skolan så ja gick runt i parker, skicka kort o drack te på Hilde.


På kvällen åt vi vietnamesisk mat o sen åkte ja också hem ti Uppsala.



De va den resan de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela