riksrakspoks

Uppsala. Resor. Mat. Träning.

Helsinki City Triathlon 2012

Publicerad 2012-09-10 19:18:59 i Allmänt,

Noniin, ja tror de e dags att ja berättar lite om min första triathlon före de e helt för länge sen... :)
 
Den 25. augusti deltog jag alltså i Naisten Ei kilpapyöra sarja i en supersprint distans - 300m simning, 10 km cykling och 3km springning. Ja hadde anmält mej ti gruppen som sku klara allt på 55min - 1 h 5 min.
 
Ja börja bli sjukt nervös kvällen före o undra varför ja gör dehä o tänkte på allt som kan gå fel.. Men sen nä ja kom dit ti simstadion o så alla människor som också sku delta, bland andra Sanni o Johanna (som hadde anmält sej bara 2 veckor före), så ville man bara få de gjort :) Stämningen där va sjukt bra o vädre va perfekt, inget ösregn alls som man hadde lova.
 
Man starta i grupper me 40. När min grupp sen sto där i omklädningsrumme på rad påväg ti start va min puls ren ca 150 fast man bara sto stilla... :D O sen va de bara att gå iväg mot poolen.
 
Simningen gick jättebra :) Ja va 8de som kom upp (av 40 alltså) från bassängen och då skulle man sen springa mot området där man hadde sina cyklingssaker o cykel. Sen va de bara att springa iväg me cykeln ca 200 m före man fick kliva upp på den o cykla.
 
Ja va helt slut ren då, fö ja hadde aldri simma 300m så fort. Kändes omöjligt att ja sku cykla 10 km, och sen ännu springa, o fort dessutom... Fösökte glömma hela springningen o bara koncentrera mej på cyklandet. Banan va ganska svår, mycke backar o branta svängar. Dessutom hadde ja nå problem me växlarna vike int va så rolit.. Men på nåt sätt kom ja ändå ti de andra bytesområde, lämna cykeln o så va de dags o springa. O de va ju TUNGT.
 
Hadde lust att stanna så ja sku få pulsen ner lite, men hadde bestämt att ja ska ju springa varje steg om de sen e de sista ja gör.. :D De fanns en hemsk uppförsbacke på vägen som man hamna springa två gånger, o där va ja nog i en psykisk fight me mej själv.. :D Såå nära att ja sku ha gått.. Men nejnej. Den sista kilometern fick ja hemsk huvuvärk o nä ja kom i mål trodde ja ja sku spy o man kunde typ int stå upp... Men den känslan... :) Så najs. Att man hadde klara de :)
 
Tycker de e ganska konstit hu snabbt man glömmer hu hemska sånhäna "tävlingar" e. Fö under de 54 min som ja simma, cykla o sprang så njöt ja ju int. Tvärtom va de säkert de värsta ja ha vari me om. Men ungefär en timme efteråt så va ja ren helt "De va kiva, ja vill göra dehä igen! " :D Jännä :D Troligtvis deltar ja i Vantaa triathlon nästa sommar. De e rikti sprintdistans, alltså typ 600m simning, 20 km cykling o 5 km springning. O då simmar man i Kuusijärvi. Sku va kiva iaf :)
 
Sen lite tider om ni e intresserade. Dehä va ju mest en tävling mot sig själv, o min första triathlon, så ville mest se hu de e, men tycker ja klara de bra o e stolt över mej själv :) Speciellt av simningen :)
 
Ja ble alltså 138de av 299 deltagare i denhä kvinnornas ei kilpapyöra-sarja.
Min totala tid: 54:43, varav 6:05 på simningen (vilket ja e sjukt nöjd me, mitt tidigare rekord på 300m va 6:30), 26:23 cykling och 18:48 springning.
 
Här finns massor bilder men ja ha int hitta mej själv på en enda. Pappa o mamma har lite bilder, men ha int fått dom ännu. Så maybe later :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2012-09-23 20:37:07

wow! du är nog duktig Emma! jag tycker det är jättefint.

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-26 08:51:28

Hihi tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

25 år. Kostvetare/ dietist. Uppsala.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela